Псисологічна готовність дітей до ДПА у 4класі
Подолання тривоги у дітей. Рекомендації батькам
Постійно підбадьорювати ,заохочувати демонструвати впевненість у їхньому успіху, у
їхніх можливостях;
їхніх можливостях;
Виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності,уміння правильно
оцінити їх ,опосередковано ставитися до власних успіхів ,невдач ,не боятися помилок,
використовувати їх для розвитку діяльності ;
оцінити їх ,опосередковано ставитися до власних успіхів ,невдач ,не боятися помилок,
використовувати їх для розвитку діяльності ;
Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
Розвивати орієнтацію на спосіб діяльності ;
Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками , розвивати
адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
Щоб перебороти скутість ,потрібно допомагати дитині розслаблюватися ,знімати
напругу за допомогою рухливих ігор ,музики ,спортивних вправ ;допоможе
інсценізація етюдів на пряв сміливості,рішучості ,що потребує від дитини
психоемоційного ототожнення себе з персонажем;ігри,що виражають тривожність
занепокоєння учасників ,дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх ,
оцінити їх як характеристики ігрових персонажів ,а не даної дитини,і на основі
психологічного «розототожнення» з носі є гнітючих переживань позбутися власних
страхів.
напругу за допомогою рухливих ігор ,музики ,спортивних вправ ;допоможе
інсценізація етюдів на пряв сміливості,рішучості ,що потребує від дитини
психоемоційного ототожнення себе з персонажем;ігри,що виражають тривожність
занепокоєння учасників ,дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх ,
оцінити їх як характеристики ігрових персонажів ,а не даної дитини,і на основі
психологічного «розототожнення» з носі є гнітючих переживань позбутися власних
страхів.
Не сваріть дитину за те,що вона посміла гніватися на вас. Навпаки,поставтеся до неї,до
її обурення з розумінням і повагою :допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої
претензії до вас.
її обурення з розумінням і повагою :допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої
претензії до вас.
Тільки тоді,коли емоції згаснуть,розкажіть дитині про те,як ви переживали,коли вона
виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею владу форму висловлювання претензій .
виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею владу форму висловлювання претензій .
Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування,терпимо його доти,доки воно не вибухне,як вулкан,яким уже не можна керувати. Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його так,щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє незадоволення.
Кілька порад батькам із формування в дітей адекватної самооцінки:
Не оберігайте дитину від повсякденних справ,не прагніть вирішувати за неї
всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина
виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина
виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
Не перехвалюйте дитини, але ї не забувайте заохочувати її, коли вона цього
заслуговує.
заслуговує.
Заохочуйте в дитині ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але
Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини. підкресліть достоїнства
іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.
іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.
Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте
у голос свої можливості й результати справи.
у голос свої можливості й результати справи.
Не порівнюйте дитини з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією,
якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).
якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).
Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
Батьки у взаєминах зі своїми дітьми мають зменшувати хворобливість їхніх
переживань з приводу невдач, допомогти їм емоційно долати ситуації, пов’язані
зі шкільними оцінками. Похвала їм необхідна, але треба вказати на помилки,
неточності.
Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? як зробити так, щоб ваше ставлення
позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?
Батьки у взаєминах зі своїми дітьми мають зменшувати хворобливість їхніх
переживань з приводу невдач, допомогти їм емоційно долати ситуації, пов’язані
зі шкільними оцінками. Похвала їм необхідна, але треба вказати на помилки,
неточності.
Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? як зробити так, щоб ваше ставлення
позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?
Правило 1: заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один… два… десять… відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні «успіхи». «постійте в черевиках» своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може… тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може… допомогти розібратися у складній теоремі, а може… Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути гальма.
Правило 2: не поспішайте. Старий, педагогічний одвічний гріх. Ми очікуємо від дитини всього і негайно. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрил кою і ненавидить учіння, школу, а може й… вас.
Правило 3: безумовна любов. Ви любите свою дитину не зважаючи на її успіхи
в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою у собі і
долати невдачі. А як же ставитися до невдач?… Вона вас засмучує і… все.
в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою у собі і
долати невдачі. А як же ставитися до невдач?… Вона вас засмучує і… все.
Правило 4: не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка – достатнє
покарання, тому й не доцільно карати за одні й ті ж самі помилки. Дитина очікує
від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибирати один – той,
якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6: вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації
най значущіших для самої дитини шкільних труднощів. Але якщо вас обох
турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності, й
переказу.
Правило 7: – головне: хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Людина
схильна сприймати будь-яку оцінку глобально, вважати, що оцінюють всю її
особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від
оцінки її роботи.
Правило 8: – найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її
особистими вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та не
успіхами сусіднього Івана.
Правило 9: не скупіться на похвалу, будуючи стосунки зі своєю дитиною, не
орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого нема за що
похвалити.
Правило 10: означає в морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися,
вкорінюватися дитяча віра в себе та в успіх навчальних старань. Оцінювати
дитячу працю потрібно індивідуально, тактовно. Саме за такої умови в дитини не
Правило11: ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні завдання,
й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої не можливо
досягти.
й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої не можливо
досягти.
Правило 12: не рвіть останньої нитки. Досить часто дорослі вимагають: щоб
зайнятися улюбленою справою, дитина повинна виправити свою успішність
у навчанні. В ряді випадків така заборона має стимульний характер і справді
спонукає дитину до навчання. Але найчастіше так буває, коли справи з навчанням
не дуже запущені і до нього ще не втрачено інтересу. Якщо ж його вже нема,
а в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко
підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного
життя в навчанні.
зайнятися улюбленою справою, дитина повинна виправити свою успішність
у навчанні. В ряді випадків така заборона має стимульний характер і справді
спонукає дитину до навчання. Але найчастіше так буває, коли справи з навчанням
не дуже запущені і до нього ще не втрачено інтересу. Якщо ж його вже нема,
а в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко
підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного
життя в навчанні.
Для того щоб правила були ефективними, необхідно їх об’єднати: дитина має
бути не об’єктом, а співучасником своєї оцінки. Її слід самостійно навчити
оцінювати свої досягнення. вміння себе оцінювати є необхідним компонентом
уміння вчитися – головного засобу подолання труднощів у навчанні
бути не об’єктом, а співучасником своєї оцінки. Її слід самостійно навчити
оцінювати свої досягнення. вміння себе оцінювати є необхідним компонентом
уміння вчитися – головного засобу подолання труднощів у навчанні
Комментариев нет:
Отправить комментарий